fredag 11 juni 2010

Två svar

1 Igår undrade jag varför det skumpade på flyget från Bangkok till Colombo. Idag berättade Pubudu på Adic att det var ovanligt mycket aktivitet i Bengaliska bukten vilket skapar häftiga regn (och troligen lufttryckssvängningar - min anm.)

2 Igår eftermiddag ringde en herre till ovan nämnda Pubudu och meddelade att Mr Hornberg kunde hämta sitt bankkort på samma bank där maskinen 6 timmar tidigare svalt kortet. Sagt och gjort. Vi möttes av den yngre välklädda mannen (varför jag betonar klädseln? - jo det är så stor skllnad på Colombo coh Chiang Mai. Här i Colombo får man användning av både finskor och slips - om man har lust). Mannen berättade som jag i och för sig redan visste att hela manegement följt mitt uttagsförsök, mina upprepade frågor till säkerhetsvakten osv. Därför hade man fått tillstånd (av HQ) att lämna tillbaka kortet direkt till mig. Normalt makuleras det och ett nytt utfärdas av HQ.

Det var väl service. Jag nickade mot personalen och lovade återkomma om jag hade bankärenden vid nästa SL-besök.

Har idag varit på Forutkontoret - men det blir en annan historia.

EH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar