torsdag 8 december 2011

Tillbaka i Tanzania igen!


Hej igen!

Ja, nu är jag tillbaka i Tanzania igen! Fortare än jag trodde. Denna gång är
jag på plats för att utbilda våra partners i Tanzania, Kenya och Burundi i
kommunikation. Så mitt uppdrag blir två tredagarskurser i bland annat att
skriva artiklar, fotografera och sociala medier och försöka inspirera våra
partners att dela med sig mer av alla de fina aktiviteter de ägnar sig åt.

Resan gick fint, via Amsterdam och Kilimanjaro.Hann med att se både Jane
Eyre och Melancholia på flyget. Den senare var ingen feel good-film precis.
Resan var däremot lång - tog en taxi hemifrån 3.50 på onsdag morgon och var
framme på hotellet 23.30 lokal tid samma dag.

Denna gång bor jag inte i den djurrika lägenheten utan får bo på fint
beachhotell och trivs väldigt bra med det. men saknar nog mina djurkompisar
lite. Åtminstone har jag sett en liten ödla på mitt rum, så lite sällskap har
jag.

Ha det så bra så hörs vi snart igen!

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar