tisdag 1 november 2011

Alla dessa underbara människor

Hej igen!

Ja, då var det sista dagen på kontoret idag. Känns lite vemodigt att lämna allt det fina jag har fått vara med om de senaste sex veckorna. Men mest är jag bara väldigt tacksam över allt jag har fått uppleva och ta del av!Allt arbete som vårt regionkontor i Dar es Salaam gör tillsammans med våra partners är väldigt imponerande! Som alltid finns det givetvis saker att förbättra.

Rapportering, återkoppling och mätbara mål har man inte samma vana vid och erfarenhet som i t.ex. en svensk organisation. Men partnerorganisationerna håller på att lära sig och med ledning av Gunnar och Masudi har det bara under de besök jag varit med på hänt saker och alla partnerorganisationer har fått en större kunskap om dessa saker. Mötenas roll är till för dels att se vad som hänt i projekten hittills men också ett tillfälle att hjälpa partners utvecklas åt rätt håll och ge dem ledning hur de ska gå vidare. Dessa möten har de med partners två gånger per år.

Verksamheterna som partnerorganisationerna har med till exempel scouter, kvinnor som tillverkat alkohol eller fotbollsklubbar är väldigt imponerande och de har alla en väldigt bra verksamhet. Och de tack vare alla duktiga och engagerade anställda och volontärer och den vilja bland dem de arbetar tillsammans med att vilja förändras och bidra till att andra får det bättre.

De gör alla ett väldigt bra jobb! Och att ha fått möta alla dessa underbara människor har varit det absolut bästa med hela min vistelse i Östafrika!
Nedan är ett bildspel som ger en liten inblick i alla de möten jag har haft förmånen att vara med om.



Ha det bra och vi hörs snart igen!

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar