lördag 25 september 2010

Alltid fascinerande

Möter en massa entusiastiska människor på Internationella torget.
- Å, jag var och lyssnade på K G Hammar, säger en.
- Jag fick höra Torgny Lindgren i Värmlandsmontern, säger en annan.
- Susann Alakoski drog hundratals till montern där hon bl a talade om filmen som bygger på hennes bok Svinalängorna!
- Jag ser Per Wästberg och Nadine Gordimer sitta och samtala i Afrikahörnet. En rollup hyllar papyrus, du vet "det där utrymmet mellan orden och raderna".
- Afghanistankommittén bjuder på frukost medan man beskriver läget i Afghanistan.
- Miljöförbundet Jordens Vänners monter är alldeles grön.
- Vid Life and Peace institutets monter står en vit och en svart och förbrödras.
- IKFF-montern, som egentligen bara är ett bokbord, bekvinnas av två gamla damer som aldrig ger upp kampen för freden.
- Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa höjer rösten med sitt "Hörru, jag är också Svensk!"

Och mina kollegor står alla med blåtiror och söker få till samtal om våldet. Och många vill prata. Det är alltid fascinerande att vara på Internationella torget! /PÅA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar