måndag 15 februari 2010

Framme i Colombo

Som svensk är det omöjligt att inte kommentera vädret när man åker till varmare breddgrader. 40 graders temperatursskillnad gör mig helt klart lite matt vid ankomst.
Och en snabb bläddring i hotellets tv-guide visar att ingen av sportkanalerna tanker visa några som helst sändningar från OS de närmsta dagarna. (suck) Vintern är helt klart ingen faktor i tillvaron här.

Jag är i Colombo några dagar för att träffa vår partner ADIC / Alcohol and Drug Information Centre. Det är inte första gången jag är här men väl första gången som jag träffar ADIC för att mer noggrannt gå igenom vad som kan sammanfattas med ett ord: biståndsadministration. Jag ser fram emot att lära känna organisationen närmare, och inte minst ser jag fram emot besöket på plantagen i Nuwara Eliya. Nuwara Eliya ligger ca fem timmars bilresa rakt österut från Colombo. En helsidesannons i flygblaskan på Sri Lankan Airlines utlovar vacker miljö utöver det vanliga, så det ska verkligen bli roligt att besöka. Och inte minst att se ett väldigt konkret arbete som ADIC gör.

Colombo i solnedgång är vackert. Jag hoppas hinna njuta av det någon mer kväll. Imorgon och resten av dagarna blir det jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar