torsdag 25 mars 2010

Nu börjar det!

Efter en eftermiddag av monterfixande är Schyst resande-nätverket nu redo att ta sig an TUR-mässans alla deltagare och besökare under fyra dagar. I går kväll blev årets mässa ordentligt invigd med tal av Vice stadsminister Maude Olofsson mfl och nätverkets passa-på:are Helena Klingvall från medlemsorganisationen ECPAT tog tillfället i akt att bjuda in landets handelsminister till Schyst resandes TEMA-dag på fredag om Corporate Social Responsibility inom resebranschen. Tyvärr var hon inte kvar då men hon har en inbjudan till nästa år.

Eftersom jag bara har jobbat på Internationella Torget på Bok och Biblioteksmässan tidigare har jag ingen erfarenhet av vilka besökare som kan komma till vår monter och vad diskussionerna främst kan handla om men det ger sig under dagen tänker jag. En sak är iallafall säker och det är att vi är i princip ensamma bland utställarna på mässan om att ifrågasätta resebranschen och jag kan tänka mig att det kan provocera vissa och roa andra.

Vi har 10-11 personer med som frivilliga i montern. De har antingen gått Schyst resandes informatörsutbildning (som du kan läsa mer om på www.schystresande.se) eller på annat sätt studerat ämnet. Fyra personer samåker från Stockholm och en tar tåget från Malmö och så har vi en fin skara av Göteborgska förmågor. Känns toppen att de är med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar